Projektowanie nawigacji na stronie www - sprawdzone porady
Układ witryny i dostępność na niej poszczególnych funkcji, a także miejsce ich ulokowania, w dużym stopniu wpływają na współczynnik konwersji. Im bardziej intuicyjny interfejs, tym większe szanse, że użytkownik sprawdzi ofertę i zdecyduje się na skorzystanie z niej. Jak projektować nawigację, by przyciągnąć uwagę klienta? Sprawdź!
Łatwa obsługa to podstawa
Dążeniem wszystkich specjalistów, którzy oferują projektowanie stron w Warszawie, jest oddanie w ręce internauty przede wszystkim narzędzia łatwego w obsłudze. Witryna musi być intuicyjnie stworzona. Chodzi o to, by najważniejsze opcje były dostępne w strefach, w których większość użytkowników się ich podświadomie spodziewa. Dzięki temu możliwe będzie szybkie przeglądanie zasobów i zapoznawanie się np. z asortymentem sklepu.
Prosta konstrukcja
Istotne jest, żeby strona www miała czytelny układ w formie drzewa, w którym każda gałąź prowadzi do konkretnej zakładki z poszukiwanym artykułem. Warto unikać stosowania wielu podstron. Lepiej sprawdza się jedna zakładka z produktami różniącymi się kolorami od tworzenia oddzielnych dla każdej dostępnej wersji. Taka struktura sprzyja działaniom SEO. Skorzystaj z tej porady, a stworzysz warunki do skutecznego pozycjonowania.
Responsywność ma znaczenie
Dostęp do smartfonów czy tabletów jest dziś niemal powszechny. Dlatego koniecznie trzeba zadbać o to, by witryna była responsywna. Musi ona być bez żadnych zakłóceń otwierana przez urządzenia mobilne. Badania wskazują, że jeśli tak nie jest, użytkownik najczęściej opuszcza stronę i szuka oferty konkurencji. Jest to zatem bardzo ważny aspekt, który może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży.
Logo w widocznym miejscu
Strona internetowa jest swoistą wizytówką firmy. Jej zadaniem jest nie tylko przedstawienie przygotowanej oferty, ale również budowanie wizerunku organizacji, pomaganie w osiąganiu rozpoznawalności marki. Dlatego projektowanie stron w Warszawie, jakie wykonują doświadczeni specjaliści, musi uwzględniać umieszczenie logo w widocznym miejscu.
Najczęściej użytkownik spodziewa się go w lewym górnym rogu, co warto wziąć pod uwagę. Przyzwyczajenia odbiorców mają olbrzymi wpływ na kreowanie efektywnej komunikacji w sieci. Pamiętaj, by znak firmowy był połączony ze stroną główną (prowadził do niej). Znaczenie ma też rozmiar. Upewnij się, że każdy detal będzie dobrze widoczny.
Przyklejony nagłówek
Dobrze jest pamiętać, że witryny są scrollowane. Z tego powodu warto przykleić nagłówek do góry strony. Dzięki temu klient w każdej chwili będzie mógł szybko zmienić zakładkę.
Planuj strony rozsądnie
Nawigacja powinna być rozsądnie planowana. Musisz uwzględnić przyzwyczajenia, a tym samym oczekiwania użytkowników. Nie powinieneś zapominać o SEO i stosowaniu rozwiązań, które umożliwią wprowadzenie efektywnego pozycjonowania. Przygotuj też wersję na urządzenia mobilne.